ΑΘΗΝΑ: (1) Χαλκοκονδύλη 5, τηλ. 210 330.111.0, (2) Χαλκοκονδύλη 9, τηλ. 210 33.01.300. Εύκολη πρόσβαση από όλες τις περιοχές της Αττικής: 1-5' από μετρό και ηλεκτρικό (Ομόνοια ή Πανεπιστήμιο) και τις κυριότερες αφετηρίες λεωφορείων και τρόλεϊ (Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου κλπ.)

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Στοά Θεολόγου, 1ος όροφος, είσοδος από Τσαμαδού 44 ή από Αγίου Κωνσταντίνου 11. Δίπλα στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό Δημοτικό Θέατρο. Τηλ. 210 41.000.34, 210 41.000.85. Εύκολη πρόσβαση από όλες τις περιοχές και τα προάστια του Πειραιά.

Νέο! ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ: ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 54 και Βουλιαγμένης 58β, ακριβώς μπροστά στο METRO ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Τηλ. 210 96.200.43.

Online μαθήματα (real time) για όλη την Ελλάδα. Πανελλαδικό τηλ: 210 33.01.300.

Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2014

Γερμανικά για ενήλικες: αποτελεσματική και οικονομική εκμάθηση Γερμανικών σε οργανωμένα τμήματα ενηλίκων.

Η πράξη έχει δείξει ότι η παρακολούθηση μαθημάτων Γερμανικών από ενήλικες σε ένα οργανωμένο περιβάλλον, όπως αυτό που παρέχουν οι σχολές, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, έχει ταχύτερα αποτελέσματα, αρκεί οι υπηρεσίες του φροντιστηρίου να είναι επαγγελματικές και υψηλού επιπέδου. Το φροντιστήριο, εφόσον είναι υψηλού επιπέδου, πλεονεκτεί κατά πολύ σε σχέση με οποιαδήποτε πιθανή εναλλακτική (π.χ. ιδιαίτερα μαθήματα, e-learning) σε όλους τους τομείς σύγκρισης (επίπεδο και διάρκεια σπουδών, κόστος).


Οι λόγοι που η εκμάθηση της Γερμανικής γλώσσας στο περιβάλλον ενός φροντιστηρίου, σχολής ή κέντρου ξένων γλωσσών είναι ταχύτερη, αποτελεσματικότερη και οικονομικότερη σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εκμάθησης είναι πολλοί. Οι σημαντικότεροι όμως είναι οι ακόλουθοι:

Το οργανωμένο και συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών που προσφέρει το φροντιστήριο, η σχολή ή το κέντρο ξένων γλωσσών είναι πολύ πιο αποτελεσματικό, και οικονομικό από οποιαδήποτε «αυτοσχέδια» δική μας προσπάθεια, π.χ. τύπου e-learning. Το να μάθουμε Γερμανικά είναι μία σύνθετη διαδικασία, που προϋποθέτει διαρκή αλληλεπίδραση με τους εκπαιδευτές και με άλλους σπουδαστές, σε φυσική τάξη και σε πραγματικό χρόνο. Ειδικά η αλληλεπίδραση με άλλους σπουδαστές, στοιχείο του οποίου η σημασία συχνά παραγνωρίζεται, είναι αναπόσπαστο κομμάτι κάθε αποτελεσματικού προγράμματος εκμάθησης Γερμανικής γλώσσας. Από την άλλη πλευρά, είναι γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται με την ξενόγλωσση εκπαίδευση ότι το e-learning έχει πολύ φτωχά αποτελέσματα στον τομέα της εκμάθησης ξένων γλωσσών, καθώς δεν υπάρχει η απαιτούμενη αμεσότητα και αλληλεπίδραση, ούτε φυσικά η καλώς εννοούμενη πειθαρχία προγράμματος ενός τμήματος και ενός εκπαιδευτηρίου. Επιπλέον, υπάρχουν τα γνωστά τεχνικά προβλήματα που καθιστούν την εκμάθηση ξένων γλωσσών με αυτών τον τρόπο αναποτελεσματική. Σπάνια θα βρείτε κάποιον να σας πει ότι έμαθε μία γλώσσα με e-learning, και ακόμα πιο σπάνια ότι προετοιμάστηκε για οποιαδήποτε εξέταση γλωσσομάθειας με e-learning.

Εξίσου αποτυχημένη και αναποτελεσματική είναι συνήθως και η λύση του «ιδιαίτερου».Η ύπαρξη σταθερότητας στο πρόγραμμα του φροντιστηρίου περιορίζει τις απουσίες, καθώς επιβάλλει στο σπουδαστή μία – καλώς εννοούμενη – πειθαρχία. Ταυτόχρονα, εάν ο σπουδαστής χάσει μαθήματα, ένα καλά οργανωμένο κέντρο ξένων γλωσσών έχει τη δυνατότητα να του τα αναπληρώσει. Αντίθετα, σε μία λύση τύπου «ιδιαίτερου» δημιουργείται μία «χαλαρή» σχέση μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου, με σύνηθες αποτέλεσμα ένα αρχικό χρονοδιάγραμμα που τέθηκε από τις δύο πλευρές να μετατρέπεται σε μία ατέρμονη διαδικασία, η οποία συνήθως έχει ως αποτέλεσμα ο σπουδαστής να βαρεθεί και να εγκαταλείψει την προσπάθεια. Επίσης, εάν είναι ο καθηγητής αυτός που αποφασίζει να εγκαταλείψει το σπουδαστή, ο σπουδαστής μένει «ξεκρέμαστος», πράγμα που φυσικά δεν θα συμβεί σε καμία περίπτωση εάν συνεργαστεί με ένα σοβαρό και φερέγγυο εκπαιδευτήριο.

Το φροντιστήριο είναι επίσης οικονομικότερο σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μορφή εκμάθησης, αφού οι σπουδαστές μοιράζονται το κόστος της εκπαίδευσης. Μάλιστα, όσο πιο πολλούς σπουδαστές έχει ένα κέντρο ξένων γλωσσών, τόσο καλύτερες τιμές μπορεί να προσφέρει. Τα φροντιστήρια που έχουν ως αρχή το «λίγα από πολλούς» σίγουρα αποτελούν πιο συμφέρουσα λύση σε σχέση με αυτά που έχουν ως αρχή το «πολλά από λίγους». Άρα αυτό που ψάχνεις, είναι ένα μεγάλο, κεντρικό φροντιστήριο που λειτουργεί πολλά χρόνια και έχει πολλούς μαθητές και καλή φήμη. Σε αντίθεση με το φροντιστήριο, τα ιδιαίτερα είναι συνήθως πανάκριβα, καθώς ο σπουδαστής που κάνει μόνος του μάθημα πρέπει να πληρώσει μόνος του και «τη νύφη»! Μερικοί σπουδαστές που εξετάζουν τη λύση του ιδιαίτερου, θεωρούν ότι έτσι ίσως κάνουν λιγότερες ώρες σε σχέση με το φροντιστήριο, αντίληψη που φυσικά είναι εντελώς λανθασμένη, καθώς οι καλύτεροι καθηγητές, αυτοί δηλαδή που – μεταξύ άλλων – ξέρουν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το διαθέσιμο διδακτικό χρόνο, συνεργάζονται με φροντιστήρια για να έχουν μια σταθερή δουλειά και μία καλή επαγγελματική εξέλιξη, και δεν ασχολούνται με ιδιαίτερα όπου το εισόδημα είναι αβέβαιο αλλά ούτε και μπορεί κάποιος να τα επικαλεστεί ως σοβαρή επαγγελματική εμπειρία.

Αν ψάχνεις σχολή, φροντιστήριο, ή κέντρο ξένων γλωσσών για να μάθεις Γερμανικά μπορεί να βρεις επίσης χρήσιμες τις ακόλουθες συμβουλές:

Διάλεξε μία σχολή ξένων γλωσσών που να ειδικεύεται και να έχει εμπειρία στη διδασκαλία Γερμανικών αποκλειστικά σε ενήλικες.

Εγγυημένο αποτέλεσμα και οικονομία: φρόντισε να βρεις μία σχολή Γερμανικών που να συνδυάζει τα χαμηλά δίδακτρα με τα εγγυημένα αποτελέσματα.

Οικονομία χρόνου: Είσαι ενήλικος. Δεν έχεις χρόνο για χάσιμο. Μάθε πόσο διαρκεί το πρόγραμμα που σε ενδιαφέρει σε διάφορες σχολές, σύγκρινε, και διάλεξε τη σχολή που σου προσφέρει το πιο σύντομο χρονοδιάγραμμα, αρκεί να συνοδεύεται από γραπτές εγγυήσεις. Βεβαιώσου ότι η σχολή δεν έχει κάνει αντιεκπαιδευτικές περικοπές ωρών για να μειώσει το κόστος της.

Βεβαιώσου ότι παίρνεις πραγματικές υπηρεσίες για όλες τις ώρες μαθημάτων που πληρώνεις και όχι φτηνά υποκατάστατα («αυτοδιδασκαλία», «εργαστήρια») που μπορεί να χρησιμοποιεί κάποια σχολή για να μειώσει το κόστος της, εσένα όμως δεν σου προσφέρουν τίποτε απολύτως. Ζήτα να σε διαβεβαιώσουν ότι όλες οι ώρες μαθημάτων που σου προσφέρουν είναι ώρες πραγματικής διδασκαλίας με καθηγητή.

Βεβαιώσου ότι οι καθηγητές που σε διδάσκουν είναι έμπειροι και όχι «μαθητευόμενοι» και «εκπαιδευόμενοι». Υπάρχουν σχολές που υπόσχονται χαμηλά δίδακτρα εάν παρακολουθήσεις μαθήματα σε τμήματα στα οποία διδάσκουν «μαθητευόμενοι». Φυσικά κανείς δεν θέλει να γίνει «πειραματόζωο», έστω και τσάμπα, για να αποκτήσει εμπειρία ο κάθε μαθητευόμενος. Και τσάμπα να σου προσφέρουν τέτοια μαθήματα, ο χρόνος σου δεν είναι για πέταμα.

Βεβαιώσου ότι σε προετοιμάζουν για τα έγκυρα και αναγνωρισμένα διπλώματα Zertifikat και όχι για οποιαδήποτε άλλο υποδεέστερο, χαμηλότερης βαθμίδας ή περιορισμένης αναγνωρισιμότητας πιστοποιητικό.

Τμήματα: Σχολές που δεν συμπληρώνουν έναν ικανό αριθμό σπουδαστών στα τμήματά τους (λόγω μειωμένης ζήτησης) μπορεί να χρεώνουν υψηλά δίδακτρα για να αναπληρώσουν την «απώλεια εσόδων». Σε κάθε περίπτωση, μην πέσεις στην παγίδα του «τμήματα αυστηρά τόσων ατόμων». Είναι το γνωστό «κάνω την έλλειψη φιλοτιμία». «Τμήματα τόσων ατόμων» σημαίνει συνήθως «ξέρω ότι ούτως ή άλλως ποτέ δεν είχα παραπάνω στα τμήματά μου».

Μην πέσεις στην παγίδα του τεστ κατάταξης. Δεν αποδεικνύει απολύτως τίποτε, αντίθετα κάποιοι το χρησιμοποιούν ως δικαιολογία για να σε βάλουν όπου θέλουν αυτοί, σε όποιο ωράριο και επίπεδο έχουν τμήμα. Αν η σχολή έχει όλα τα επίπεδα και νέα τμήματα όλο το χρόνο, θα σου πει πολύ απλά να ξεκινήσεις στο πρόγραμμα που υπαγορεύει το ιστορικό σου και να αλλάξεις αν στην πράξη (μέσω των μαθημάτων) αποδειχθεί ότι το επίπεδό σου είναι υψηλότερο ή χαμηλότερο. Αρκεί φυσικά να έχει όλα τα επίπεδα.

Ζήτα να σου πουν συγκεκριμένα ωράρια και χρόνο έναρξης. Αν αρχίσουν να σου λένε ότι έχουμε «απ' όλα», επέμεινε να γίνουν πιο συγκεκριμένοι. «Έχουμε απ' όλα», εφόσον δε γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα ωράρια και χρόνο έναρξης, συνήθως σημαίνει «δεν έχουμε τίποτε». Κατά τον ίδιο τρόπο, το «όλα τα τμήματα είναι συμπληρωμένα» συνήθως σημαίνει «δεν έχουμε καθόλου τμήματα». Ποιος δεν θα ήθελε να εγγράψει έναν καινούργιο σπουδαστή, και μάλιστα σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης όπως αυτή που διανύουμε; Επίσης, αν σου πουν ότι «έχουμε θέσεις μόνο στο τάδε τμήμα / ωράριο» διάβαζε συνήθως: «μόνο αυτό το τμήμα / ωράριο έχουμε», οπότε εάν χρειαστεί στην πορεία να αλλάξεις ωράριο θα μείνεις ξεκρέμαστος.

Εμπιστεύσου μία σχολή που είναι μεγάλη / έχει πολλούς μαθητές και λειτουργεί πολλά χρόνια. Οι πολλοί σπάνια κάνουν λάθος, ειδικά σε βάθος χρόνου. Αντίθετα, μία σχολή που είναι μικρή αν και λειτουργεί πολλά χρόνια, δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, καθώς εάν προσέφερε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες λογικά θα είχε αναπτυχθεί. Ο ίδιος σκεπτικισμός λογικά θα πρέπει να υπάρξει και απέναντι σε μια πολύ καινούργια σχολή. Η εμπειρία δεν έχει υποκατάστατα, ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης.

Εγγύηση σπουδών: μία σχολή που έχει εμπιστοσύνη στο πρόγραμμά της, γιατί έχει δοκιμαστεί και έχει επιτυχία, δεν θα έχει πρόβλημα να σου προσφέρει γραπτή εγγύηση για το επίπεδο σπουδών και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος που θα συμφωνήσετε.

Η Ευρωδιάσταση, εξειδικευμένη στη διδασκαλία ξένων γλωσσών σε ενήλικες, με περισσότερους από 32000 σπουδαστές στο ενεργητικό της, αποτελεί μία σοβαρή και ασφαλή επιλογή για οποιονδήποτε ενήλικο επιθυμεί να μάθει ξένες γλώσσες γρήγορα, σοβαρά, αποτελεσματικά και οικονομικά.